Kako do prvih 100 e-mail pretplatnika na vašem blogu. Monetizacija web stranice

Kako do prvih 100 e-mail pretplatnika na vašem blogu? Efektivnost i monetizacija web stranice.

Najčešće pitanje koje nam klijenti postavljaju ide otprilike ovako: „Što radimo krivo i zašto ne možemo do više klikova, pretplata i na kraju – prodaje?“. Klijenti za koje pišemo i stvaramo web koncepte uglavnom imaju problem monetizacije web stranice i proizvoda koje nude na toj istoj web stranici. Što je tu krivo?

___________________________

Pitanje je krivo

Pitanje zapravo glasi: „Što to NE RADIMO kako bi postigli više klikova, pretplatnika i povećanje prodaje?“

Kad smo počeli s pisanjem bloga imali smo svega 2-3 pretplate tjedno. Limit je bio 15-20 novih pretplatnika mjesečno. Igrali smo se s raznim temama, načinom pisanja i tajmingom objava na društvenim mrežama. Iako je članak postigao veći broj klikova i čitanja (u početku ta se brojka vrtila oko 500 klikova) pretplata ipak nije bilo. Ni sami nismo znali što to radimo krivo i kako to promijeniti. Proveli sam stotine sati isprobavajući razne metode. Danas ćemo vas spasiti od tih istih grešaka i pokazati vam koje to stvari ne radite, a trebali biste.

U početku bijaše 100 pretplatnika

Upišete li u Google pitanje: „How to get more subscribers on my blog“, vidjet ćete mnoge postove o tome kako do „tone“ pretplata, kako do 10.000 klikova u 30 dana ili kako 1000 followera u 7 dana.

Naravno i to je moguće, ali više-manje tu se radi o raznim farmama klikova i aplikacijama koje će kroz follow/unfollow skriptu napraviti nešto što je inače organski u većini slučajeva nemoguće. Na kraju je isto tako upitna aktivnost svih tih ljudi koji vas vjerno slijede.

Neka vaš prvi cilj bude 100 – klikova, pretplata, štogod je vama bitno. U ovom tekstu fokusirat ćemo se na pretplatnike. Iako je brojka 100 manja od 1000 (mindblown), veću ćete korist imati od aktivnosti malog broja pravih korisnika, nego od nikakve aktivnosti onih 1000 umjetnih. Držite se te zlatne brojke 100 u početku. Ta je brojka itekako realna, a nakon ispunjenja tog prvog  cilja, uz oduševljenje, mnogo je lakše graditi nešto veće – npr. 1000 novih pretplatnika.

E-mail marketing servis

U većini slučajeva, naši klijenti email adrese/pretplatnike skupljaju po „copy/paste u Excel“ principu iz raznih baza, primljenih mailova i slično. Želite li to automatizirati i graditi bazu onih koji zaista i žele biti na vašoj listi vrijeme je da kreirate MailChimp račun.

MailChimp je „easy to use“ newsletter servis i odličan način za automatiziranje procesa prikupljanja e-mail adresa na jednom mjestu.

Osim masovnog slanja poruka vašim korisnicima, ono što MailChimp čini vrhunskim servisom je analiza koja će vam po slanju kampanje pokazati koliko je poruka zaista stiglo na odredište, koji su to korisnici pročitali poruku i kliknuli na link unutar newslettera i na kraju, koliko korisnika se odjavilo s vaše liste. Ovo je samo mali dio onoga što MailChimp može – predlažemo da kliknete na www.mailchimp.com i saznate više na licu mjesta.

Koja je svrha vaših lista

Kada smo prije nekoliko godina lansirali portal KAKO.hr, imali smo listu za svaku od 20 kategorija te zasebno listu za marketing, affiliate i članstvo u KAKO.hr zajednici. To je bila PRVA KRIVA STVAR koju smo onda napravili.

Umjesto slanja 1-2 poruke mjesečno svim pretplatnicima, svakoj smo listi newsletter slali zasebno i targetirano – naravno i teme su bile drugačije.

Neke od lista imale su svega 5 pretplatnika i vrijeme koje smo trošili na kreiranje svakog newslettera zasebno bilo je poražavajuće i u potpunosti neprofitabilno. Konverzija nije bilo, a utrošeno vrijeme itekako se odrazilo na naš poslovni i društveni život.

Prije kreiranja liste dobro odlučite koju svrhu ona ima, zaslužuje li brojem pretplata ta lista zasebno kreiranje newslettera i pripazite da se na više lista ne nalazi ista email adresa – ako nešto ne želite, to je „spammanje“ i na kraju odjavu tog korisnika.

Na današnji dan i oko 24.700 pretplatnika te preko 120.000 unikatnih klikova mjesečno, na portalu KAKO.hr, postoje 2 liste: korisnici koji su se pretplatili i ne kreiraju sadržaj za KAKO.hr zajednicu i korisnici koji su se pretplatili i kreiraju sadržaj, pomažući tako zajednici i svim ostalim Internet korisnicima. Konverzija je vidljiva i sada itekako ima smisla.

Besplatno je uvijek super

„Pretplatite se na naš blog odmah i poslat ćemo vam besplatnu E-knjigu: “KREIRANJE PRVE E-MAIL KAMPANJE” na email.“

Ponudite li korisniku nešto slično, broj pretplata će se garantirano povećati, no u tom slučaju svakako ispunite obećanje. Potrudite li se u toj knjizi korisnika zaista i educirati, povjerenje koje ćete stvoriti je neprocjenjivo i to je garantirano vaš stalni korisnik – a možda i kupac.

I ne brinite, naziv E-knjiga ne mora značiti kreiranje dokumeta od sto ili više stranica. Lijepo dizajnirani Word dokument s korisnim informacijama i pretvoren u PDF ispunjeno je obećanje. Štoviše, ta će vam knjiga biti dodatno oružje za akviziciju novog fana, pretplatnika ili kupca – potrudite se i napišite je na način kako bi je vaš korisnik mogao iskoristiti za svoje dobro.

“Trebate li pomoć oko pisanja knjige, kreiranja naslova i sadržaja, te koncepta pristupa novim korisnicima pošaljite nam upit kroz kontakt formu ispod ovog teksta”.

Tko ste vi i zašto bi vas netko pratio

Stranica O NAMA – vjerujte mi, najposjećenija je sekcija na vašoj web stranici. Korisnici žele znati tko ste vi, što uistinu znate, koje su vam reference i na kraju, zašto da se pretplatom obvežu na čitanje upravo vašeg sadržaja.

Ovo je polazno odredište gdje će vaš korisnik odlučiti želi li nastaviti ili prekinuti istraživanje i čitanje vaše web stranice.

POPUP prozori – iako vječno iritantni, brz su i pouzdan način naglog povećanja liste pretplatnika. Pritom pripazite da se prozor na stranici može jednostavno ugasiti (da, onaj X mora biti ogroman i vidljiv), da se ne pojavljuje više puta istom korisniku i ne vrišti dizajnom, veličinom i naredbom kao: „PRETPLATI SE ODMAH!!!“.

PREPORUČAMO PLUGIN: Popup Domination WordPress ili MailChimp Subscriber

Svakodnevna promocija na društvenim mrežamamože vam samo pomoći i povećati vidljivost vašeg bloga i određenih postova. Nakon objave novog članka, objavite ga na Facebook-u zajedno s aktivacijom Facebook oglasa, gdje vam i samo 10 dolara može donijeti vidljivost od otprilike 10-20.000 korisnika, no to varira o temi, vremenu objave i mnogim drugim postavkama.

45 % naših pretplatnika došlo je kroz društvene mreže. Ostatak od 20 % pripada Google Ads-ima, a onih 35 % preostalih došlo je direktno ili organski putem Google pretrage. SEO je nešto o čemu smo već pisali, a novi, osvježeni članak očekujte uskoro.

Isto tako, ne zaboravite i na Twitter, Instagram i Pinterest. Kroz redovite dnevne objave, broj pretplatnika konstantno će se povećavati. Odlučite li se na sve društvene mreže i nekoliko objava dnevno pogledajte koji su to Ozbiljni alati koje bi svaki community manager trebao imati u svojoj kutijiHOOTSUIT i BUFFER naša su preporuka.

Na kraju, važno je znati kako nema prečice. Možda je vaš prvi cilj 700, možda 100 pretplatnika. Naš broj bio je 200. Budite konstantni s objavama na društvenim mrežama, pisanjem sadržaja i raznim oblicima oglašavanja i dostići ćete željenu brojku. Ostanete li informativni, unikatni i korisni – korisnici će se uvijek vratiti. Hvala na čitanju 🙂

Mjesec veljača 2019. donosi vam super akciju koja traje do 1.4.2019.